Sunday 18 March 2018

LEBIH 1,000 HADIR SAMBUTAN TAHUN BARU CINA DI GAPARI GARDEN


Tambunan,19 Mac: Presiden Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) Datuk Dr Jeffrey Kitingan menyertai kira-kira lebih 1,000 rakyat tempatan sekitar daerah ini bagi memeriahkan Majlis Sambutan Tahun Baru Cina di Taman Gapari disini, Sabtu lalu.
  Majlis sambutan yang dirayakan secara sederhana itu turut meraikan anak-anak yatim Bondulu Toboh Tambunan.
  Dr Jeffrey berkata, sambutan yang diadakan itu adalah bagi berkongsi kegembiraan bersama masyarakat Tiong Hua khususnya di daerah ini.
  “Selain itu, kita juga ingin memberi kegembiraan dengan berkongsi rezeki yang ada dengan golongan memerlukan seperti anak-anak yatim yang hadir kali ini.
  “Jika ada rezeki pada masa akan datang, kita akan merayakan majlis seumpama ini agar semua rakyat dapat bersama meraikan perayaan dalam satu majlis,”katanya.
  Dalam majlis sama, Dr Jeffrey turut melancarkan Jentera Pilihanraya Dewan Undangan Negeri (DUN) Tambunan.
  Pada majlis pelancaran itu, sebanyak 16 Jawatankuasa Daerah Mengundi (JDM) menyerahkan gerak kerja jentera kepada Dr Jeffrey.
  Katanya, pihaknya amat yakin dengan kekuatan jentera parti bersama rakan dalam Gabungan Sabah (GS) menghadapi Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14) akan datang.
  “Saya yakin kita semua sudah bersedia menghadapi PRU14 akan datang dan saya juga yakin Tambunan akan menjadi milik kita dan GS.
  “Selain itu juga kerja keras semua pihak juga akan menjamin kemenangan dan ia sangat diperlukan diperingkat akar umbi khususnya di JDM,”katanya.
  Dr Jeffrey berkata, Taman Gapari akan menjadi pusat operasi semua markas menjelang PRU akan datang.
  Terdahulu, Pengerusi perayaaan sambutan Tahun Baru Cina Terence Yong turut merakamkan penghargaan kepada semua pihak yang menjayakan majlis berkenaan.








Share:

0 comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Followers